Praktijkinformatie
Visites
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk)gehandicapt of slecht ter been bent.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts of een huisbezoek afgelegd wordt.
In onze praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
U wordt verzocht huisbezoeken voor 10:00 uur aan te vragen, Spoedvisites zijn uiteraard de gehele werkdag te melden.
Tarieven gemoedsbezwaarden 2023
Mocht u om godsdienstige reden niet verzekerd zijn, dan is dit wellicht al bij ons bekend. U staat dan geregistreerd als “gemoedsbezwaarde”. Wij brengen u geen inschrijftarieven in rekening, maar hanteren de hieronder genoemde bedragen met ingang van 1 april 2022.
De maximumtarieven voor hulpverlening door zorgaanbieders die geneeskundige zorg leveren zoals huisartsen die bieden aan Gemoedsbezwaarden als omschreven in Artikel 2.2b van de Zorgverzekeringswet bedragen voor 2022:
Contact ≤ 5 min | € 18,46 |
Contact tussen 5 en 20 min | € 36,91 |
Contact ≥ 20 min | € 73,82 |
Visite | € 55,37 |
Visite ≥ 20 min | € 92,28 |
Vaccinatie / injecties | € 18,46 |
Laboratorium onderzoek | kostprijs |
Entstoffen | kostprijs |
Wegblijftarief
Het is voor een huisartsenpraktijk vervelend als een patiënt niet op een afspraak verschijnt. Het betekent tijdverlies voor de huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistente en op dat moment had iemand anders geholpen kunnen worden. Om het aantal niet-nagekomen afspraken terug te dringen zullen wij een wegblijftarief hanteren.
Gebruik van wegblijftarief:
Minimale afzegtermijn voor de afspraak is 24 uur.
Indien u niet tijdig de afspraak afzegt kunnen wij een wegblijftarief in rekening brengen.
Overmacht en creatieve smoezen worden gehonoreerd. Herhaald wegblijven wordt in rekening gebracht.
Het tarief is vastgesteld op € 15,00 of € 30,00. Dit is afhankelijk van de voor u gereserveerde tijd.
Wij brengen het wegblijftarief in rekening bij de patiënt zelf en niet bij de zorgverzekeraar. U dient dan ook zelf aan de huisarts te betalen.
Klacht?
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.